Programy
-
Poznávání stromů
Anotace: Jak poznat různé stromy? Nejen podle listí, ale i kůry, plodů, tvaru koruny. Jak na to si hravou a zábavnou formou vysvětlíme v Centru lesní pedagogiky nebo přímo v lese. Věděli jste, že les lze rozdělit na patra? Mechové, bylinné, keřové i stromové – a v každém patře někdo žije a rostou jiné rostlinné druhy. Žáci si sami vytvoří výukový plakát lesních pater.
Věk: MŠ, 1. stupeň ZŠ
-
Les během roku, lesník v lese během roku
Anotace: Jaké změny lze pozorovat v lese během roku, jak se les a jeho obyvatelé připravují na zimní období a jak na jaro, jak se les chrání před horkem v létě. Co dělají lesníci na jaře a jak pečují o les v létě či na podzim a v zimě? Ideálně přijít dvakrát na podzim i na jaře, vidět a zaznamenat změny, které v lese probíhají.
Věk: MŠ, 1. i 2. stupeň ZŠ
-
Výrobky ze dřeva – dřevo jako obnovitelná suroviny
Anotace: Co vše se ze dřeva vyrábí? Věděli jste, že celulóza je třeba i v pudinku a že se z ní dají udělat pohodlné ponožky? Žáci se seznámí se dřevem jako materiálem, sami si vytvoří tužku, nebo jiný výrobek ze dřeva. Dozvědí se, jak dlouho trvá, než dřevo získáme jako surovinu a co je všechno potřeba udělat, aby mohli spát v pohodlné posteli
Věk: MŠ, 1. i 2. stupeň ZŠ
-
Myslivost – jaká zvěř žije v lese a jak se o ni starat
Anotace: Povídání o dravcích s ukázkou živých ptáků a s možností potěžkat si puštíka na ruce a pohladit ho po břiše. Věděli jste, že puštík má tak dobrý sluch, že uloví březí myš radši než myšího samečka? A spoustu zajímavých informací z jejich životů. Žáci si potěžkají paroh i roh, dozvědí se, proč jelen takovou parádu vlastně na hlavě nosí, jaký je rozdíl mezi letní a zimní srstí a nač je srnám bílý flek na zadnici. Jak a čím vhodně v zimě přikrmovat zvěř v krmelci.
Věk: MŠ, 1. stupeň ZŠ
-
Měření v lese
Anotace: Matematika je nuda? Tak přijďte k nám si zaměřit, spočítat kolik dřeva je v lese, co je to kubík? Vezmete do ruky průměrku, lesnické pásmo, výškoměr a zjistíte, že ty vzorečky k výpočtu plochy kruhu, objemu kužele k něčemu jsou. Dozvíte se, jak se počítá les při inventarizaci lesů. Prostě matematika a botanika v akci.
Věk: 4., 5. třída a 2. stupeň ZŠ
-
Strom v průběhu staletí
Anotace: Jak roste strom? A co všechno v průběhu staletí zažil a pamatuje? Letokruhy, co to je? Jak roste les a proč se o něj lesník stará? Žáci budou svědky historických událostí, které nepamatují ani jejich prababičky. Prožijí v časostroji jedno století a uvědomí si, jak dlouho trvá, než z malého semínka vyroste velký habán, který jim poskytne tolik žádané dřevo.
Věk: MŠ, 1. i 2. stupeň ZŠ
Další témata jsou na vás a na naší společné domluvě.